Jobba hos oss

Gällö Skog AB är ett ungt och flexibelt skogsföretag med lång samlad erfarenhet. Vi är lokalt förankrade i ett av Jämtlands äldsta och mest framgångsrika sågverk, Gällösågen.

Vi utvecklas snabbt och söker alltid duktiga medarbetare inom virkesköp som gillar utmaningen i att bidra till framgång i en klimatsmart bransch. Vår vision är att vara ett ledande skogsföretag i vårt geografiska område.

Vi ser gärna att du har några års erfarenhet och vill arbeta i ett företag där alla team samverkar mot Gällös mål. Teamen är lokalt förankrade och ansvarar själva för hela kedjan från inköp till virke på väg mot industrin. Vi hjälper skogsägaren med skogbruksplan, aktivt skogsbrukande, rådgivning, olika avverkningstjänster, markberedning och återplantering.

Gällö Skog erbjuder goda anställningsvillkor och stor frihet i valet av bostadsort inom vårt verksamhetsområde. Vi söker självgående personer med egen kundkrets som vill utvecklas och ha möjlighet att påverka sin egen lön. Vi tror att du har ett stort intresse för helheten i skogsbrukandet och att du sporras av att göra nytta för såväl skogsägaren som den industri som förädlar virket. Vi strävar efter mångfald och jämlikhet och ser gärna både manliga och kvinnliga sökande.

Skicka ett mail där du beskriver dig själv och dina planer för din fortsatta utveckling inom skogsföretagandet.

Just nu söker vårt moderbolag Gällö Timber sommarpersonal och en ekonomiassistent.

Gällö Timber är ett modernt och välinvesterat sågverksföretag i Jämtland som förädlar den lokala skogsråvaran till produkter som säljs och distribueras både inom landet och till export. Ägare är Persson Invest och SCA i ett 50/50 partnerskap. Produktionen uppgår till ca: 330 000 kubikmeter per år varav största delen är gran. Sågverkets råvara säkras till stor del av det helägda dotterbolaget Gällö Skog.

 

Just nu är dessa tjänster lediga

Arbetsuppgifter

Tjänsten innebär att du kommer att arbeta med administrativa sysslor inom ekonomi och personal (HR) och tillhöra koncernens ekonomiavdelning. Exempel på arbetsuppgifter är;

  • Löpande hantering av leverantörsfakturor
  • Utgöra länk mellan organisationen och företaget som administrerar löner
  • Tillsammans med företagshälsovården arbeta med rehabiliterings relaterade frågor
  • Administration avseende avtalshantering inom koncernens råvaruverksamhet
  • På sikt skapa sig kunskap och förståelse för de kollektivavtal lokala avtal som tillämpas

Arbetsuppgifterna finns inom både Gällö Timber och Gällö Skog. Tjänsten är till viss del ny. 

 Erfarenhet

  • Erfarenhet av administrativa sysslor inom främst ekonomi är stor fördel
  • Erfarenhet av HR relaterat arbete är en fördel men inte ett krav
  • Kunskaper i Excel och ekonomisystemet Visma är en fördel men inte ett krav
  • Kunna tala och skriva svenska obehindrat

Personliga Egenskaper

  • Du är noggrann och strukturerad
  • Du tycker om att ge service
  • Du uppskattar att ta stort eget ansvar och samtidigt vara en del av ett team
  • Du är positiv och prestigelös i samarbetet med kollegor, kunder och leverantörer

Utbildning

Relevant eftergymnasial utbildning är en fördel men inte krav

Arbetstider

Normal kontorstid

Lön/Förmåner

Enligt avtal

Anställningsform

Provanställning med möjlighet till tillsvidareanställning

 

Sista ansökningsdag 2018-07-01 men urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Vid frågor kontakta ekonomichef:

Anders Åsengård
anders.asengard@gallotimber.se
0693-18201

Välkommen in med din ansökan!

Ansök

Fyll i formuläret för att göra en ansökan om jobb hoss oss på Gällö Skog. Ingen ledig tjänst som passar? Välj spontansökan.